sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

"Kirjoja mä metsästän..."

Tällainen pieni välipäivitys gradu yms. kiireiden keskeltä. Kävin Perjantaina katsomassa Kirjavaras-elokuvan ja postaan siitä huomenna. Samalla pyörähdin kirpparilla ja kirjastossa. Alla siis lista tuoreesta saaliista, sekä vähän vanhemmastakin. Täytyy välillä kartoittaa, mitä kaikkea olenkaan lainannut... Lukupiirissäni alkoi uusien kirjojen äänestys, toukokuun kirjaksi ehdotin itse mm. Kurt Vonnegutin Teurastamo 5 ja Steven Hallin Haitekstiä (lähinnä siis teoksia, joita minulla jo on lainassa tai omana). Kävin torstaina tapaamassa pitkästä aikaa ex-kissaani, Ronttia. Kuvituskuva sieltä.
    
© Niina Tolonen

Kirjaostokset:


(Minulla oli hyllyssä jo aikaisemmin ostettuna sarjan toinen osa vanhalla kansitaiteella.)
    

Uutta kirjastosta:

Aikaisemmin lainattua:


Harvinaisen Suomi/miespainotteista listaa: Naisia: 7 | Miehiä: 15 | Suomalaisia: 12 | Ulkomaisia: 10

2 kommenttia:

  1. Cooperin Pimeä nousee -sarja on hieno. Minulla on pokkariversiot omassa hyllyssä, noita yhteisniteitä. Muistan, että lapsena minua oikeasti pelotti lukea joitakin sarjan osia, ne tuntuivat niin hyytävän kauheilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vuonna 1974 syntynyt isosiskonikin luki lapsena/nuorena nuo Cooperit ja on vuosia suositellut niitä minullekin. Jotenkin en yläasteikäisenä (kun tutustuin fantasia/scifi hyllyyn lähikirjastossani ja hyllyn sisältö oli suppeampi kuin nykyään) innostunut sarjasta. Jokin kansitaiteessa kai tökki. Uudet painokset ovat paljon houkuttelevamman näköisiä. Jospa nyt tulisi kirjoja luettuakin, kun ekan osan löysin.

      Poista