![]() |
| Normaalisti en tykkää ottaa selfieitä, mutta aurinko paistoi niin kivasti kahvilaan... |
Tänään oli järjestyksessä laskujeni mukaan kolmas Oulun seudun kirjabloggaritapaaminen. Tapaamisten välissä on yleensä ollut vuoden-parin tauko, mutta nyt olemme ajatelleet tavata kuukausittain. (Edellinen tapaaminen oli 26.10.2013)
Puheenaiheet kulkivat yllättäen varsin kirjallisia polkuja Kalle Päätalosta Alastalon saliin, dystopioista romaanien fonttikokoon, tulevista tempauksista alati paisuviin kirjahyllyihin. Hiljaisia hetkiä syntyi vain silloin, kun paikalle saapuneet (mukaan lukien allekirjoittaneen) tutustuivat Cafe Roosterin maukkaaseen tarjontaan.
Puhetta oli myös oululaisista kirjailijoista sekä kirjoista, jotka sijoittuvat Ouluun. Näiden tiimoilta saisi hyvän kirjallisen haasteen. (Miltä kuulostaisi esimerkiksi ulkona lukeminen, vaikkapa kirjailija Teuvo Pakkalan tuotantoon tutustuminen hänen muistomerkillään?)
Villis toi muutamia kirjojaan kiertoon ja minullekin päätyi yksi niistä, Jarkko Jokisen mielenkiintoinen runokokoelma Uneni sijaitsevat sammakoiden valtatiellä. Ajattelin lukea sen seuraavaksi.
![]() |
| Roosterissa on ihan parasta taidetta. Muilla seinillä löytyy vastaavalla tyylillä mm. Charlie Chaplin sekä Audrey Hepburn Darth Vaderin kanssa. |
![]() |
| Mukana "kuvausrekvisiitaksi" tällä hetkellä kesken oleva Neal Shustermanin Unwind. Herkkuna opiskelijabudjettiin kivasti sopivat Kinderpiirakka ja vichy. |
![]() |
| Tuo pikkuinen teepannu on vaan niin söpö! With MarikaOksa |
![]() |
| Jaanalla oli myös kirja käsilaukussa. Kimmo Oksanen: Kasvonsa menettänyt mies |
![]() |
| Kevät ja narsissit! |




























